Головна | Каталог статей | Мій профіль | Вихід
 
Понеділок, 16.06.2025, 20:29




Ви увійшли як Гость | Група "Гості" | RSS

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [18]
В даному розділі будуть розміщуватись філософські роздуми.
Методичне забезпечення [3]
В даному розділі будуть розміщуватись різні матеріали методичного спрямування.
Аналітика [7]
В даному розділі будуть розміщуватись різні матеріали аналітичного характеру.
Розрахунок показників [34]
Буде розміщено коротка характеристика показника, формула його розрахунку та нормативне значення.
Література [7]
В даному розділі будуть розмішені підручники.
Пошук
Пошта
Логин:
Пароль:

(что это)
facebook
Дмитро Кондратюк

Створіть Свою Візитку br
Головна » Статті » Аналітика

ПОНЯТТЯ ТА НЕОБХІДНІСТЬ ВПРОВАДЖЕННЯ ЛОГІСТИЧНОЇ СИСТЕМИ В СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВАХ

   Отримання Україною статусу країни з ринковою економікою зумовило перехід підприємств на нові умови господарювання, адже ринок «виробника» змінився на ринок «покупця». Це означає, що підприємства повинні переглянути традиційні погляди, головним стало не стільки що виробляти, а яким чином виробити продукт, щоб максимально задовольнити потреби ринку.
 

   Постала проблема пошуку шляхів, які б забезпечили економічне зростання підприємств. Його резерви слід шукати, насамперед, серед статей найбільших витрат, які пов’язані з використанням матеріальних ресурсів та їх транспорту-ванням, розміщенням на складах.
 

   За своєю природою будь-яке підприємство є відкритою динамічною системою. У процесі своєї діяльності воно контактує із зовнішнім середовищем, що представлене постачальниками сировини та споживачами готової продукції, утворюючи при цьому певні зв’язки у вигляді потоків, загальна схема представлена на рис. 1.
 

   В процесі такої взаємодії постачальник має змогу отримати прибуток від реалізації продукції, а підприємство – сировину для виробництва. Після її трансформації у готовий продукт формується прибуток від його реалізації, а споживач отримує продукцію, що задовольняє його споживчі потреби.
 

   Проте перед підприємством, особливо сільськогосподарським, постає ряд проблем. По-перше, сировину потрібно доставити та розмістити на сировинних складах. Водночас грошові потоки підприємства стають іммобільними, оскільки підприємство не може відразу переробити всю сировину (добрива, корми, насіння, засоби захисту рослин й тварин, паливно-мастильні матеріали та інше) і реалізувати готову продукцію. Це обумовлено специфікою галузі, так як виробничий процес у сільському господарстві розтягнутий як у просторі, так і у часі.
 

   По-друге, з року в рік зменшується кількість техніки у сільськогосподарських підприємствах. Так, починаючи з 2000 року її чисельність зменшилась майже вдвічі, а та техніка, що є у розпорядженні, морально та фізично застаріла, має значні витрати паливно-мастильних матеріалів, що робить її неефективною (табл. 1).
 

   По-третє, сільськогосподарські підприємства не мають у своєму розпорядженні спеціалізованих складів, на яких могла б тривалий час зберігатись сільськогосподарська продукція без значних втрат її якісних та кількісних характеристик.
 

    Для вирішення цих та ряду інших питань необхідна розробка та впровадження в сільськогосподарських підприємствах логістичної системи. За даними Європейської логістичної асоціації застосування логістичних розробок дозволяє знизити собівартість виробництва продукції на 30%, скоротити об’єми матеріально-технічних запасів від 30 до 70% [5].
 

   На сучасному етапі є дві точки зору стосовно походження поняття «логістика». За однією із них термін «логістика» походить від грецького слова logistikos – обчислювати, міркувати [3, с. 87], за другою – від французького слова loger – постачати [1, с. 5]. Однак зустрічаються й інші версії, зокрема, від древньогерманського laubja – склад, зберігання [2, с. 7].
 

    Науковці виділяють два напрями у визначенні логістики. Один з них пов’язаний з функціональним підходом до руху товарів, тобто управління всіма операціями товароруху, які необхідно виконувати при поставці товарів від постачальника до споживача.
 

   Інший напрям характеризується більш широким підходом: крім управління товарорухом він включає аналіз ринку постачальників і споживачів, координацію попиту та пропозиції на ринку товарів і послуг, а також здійснює гармонізацію інтересів учасників процесу руху товарів [4, с. 282].
 

   Логістика має оптимізовувати внутрішні і зовнішні матеріальні потоки та супутні їм інформаційні та фінансові, а також бізнес-процеси з метою мінімізації загальних витрат ресурсів. Основним правилом логістики є так зване правило «7R»:
 

1R (right product) - потрібний товар;

2R (right quality) - необхідної якості;

3R (right quantity) - у необхідній кількості;

4R (right time) - в потрібний час;

5R (right place) - в потрібне місце;

6R (right customer) - потрібному споживачеві;

7R (right cost) - з необхідним рівнем витрат [5].
 

   Завдання логістики полягає у тому, що споживач має отримати якісні товари у необхідній йому кількості у потрібний час, у потрібному місці з високим рівнем обслуговування при заданому рівні загальних витрат.
 

   Розробка та впровадження логістичної системи дозволить підприємству зменшити його сукупні витрати без втрати як об’ємів виробництва, так і якісних характеристик продукції. При цьому створюються передумови щодо зниження ціни продукту, який пропонується на ринку. В кінцевому результаті споживач отримує дешевший та якісний вітчизняний продукт, що за якісними характеристиками не гірший, ніж імпортний аналог.

 


Список літератури

1. Magee J.F., Copacino W.C., Rosenfield D.B. Modern Logistics Management: Integrating Marketing and Physical Distribution. – New York: John Wiley, 1985. – 228 р.

2. Пономарьова, Ю.В. Логістика : Навч.посіб. для студ. екон. спец. вузів. – К.: Центр навчальної літератури, 2003. – 191 с.

3. Рубен Р., Боровиков О.В. Використання ABC-аналізу в сфері маркетингу // Маркетинг и реклама. 1999. – № 1. – 395 – 399 с.

4. Семенов Г.А., Гиря М.Г. Еволюція поняття «логістика». Характеристика логістичних систем // Держава та регіони. 2006. – 280 – 289 с.
5. www.elite.bz




ПОВНИЙ ТЕКСТ СТАТТІ МОЖНА СКАЧАТИ ТУТ



Категорія: Аналітика | Додав: agroekonom4ik (07.12.2011) | Автор: Дмитро Кондратюк E
Переглядів: 810 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 161
Друзі сайту

Економіст-інфо

Блог про економіку, фінанси та управління підприємством

Аналіз фінансового стану підприємства

Економічний портал

Власна справа

Журнал "Агросвіт" - специализированное научное издание по экономике

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Користувачі

D. Kondratyuk © 2011-2025 Дмитро Кондратюк, e-mail: dk@i-aek.com        Безкоштовний хостинг uCoz